Novi kulturno-umjetnički projekt bavi se umjetnošću u javnom prostoru, koristeći zgrade Muzeja za umjetnost i obrt, Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, Galerije Gradec i Umjetničkog paviljona. Inspirirani njihovom poviješću, građom, ali i aktualnom situacijom, umjetnici osmišljavaju instalacije koje postavljaju „Izvan okvira“. Time, umjetnost izlazi iz galerija i muzeja, a njihova pročelja i prostori koji ih okružuju dobivaju novu privremenu funkciju i postaju jedinstvena galerija na otvorenome.
Projekt „Izvan okvira“ se posebno osvrće i na aktualnu temu obnove Zagreba, skrećući pozornost na kulturnu ponudu grada koja je pretrpila značajna oštećenja uzrokovana zagrebačkim potresom 22. ožujka 2020. godine.
MUZEJ ZA UMJETNOST I OBRT & ŠKOLA PRIMIJENJENE UMJETNOSTI I DIZAJNA
Ida Blažičko – Hommage Bolléu
Prostorno-specifična intervencija na pročelju historicističke palače građene od 1887. do 1891. godine u duhu njemačke renesanse posvećena je arhitektu Hermanu Bolléu. Upravo je on nakon razornog potresa 1880. godine postao poznat kao obnovitelj i graditelj hrvatske metropole.
Instalacija Hommage Bolléu inspirirana je nepresušnim biomorfnim motivima kojima su prožeti Muzej za umjetnost i obrt i Obrtna škola, današnja Škola primijenjene umjetnosti i dizajna. Unutrašnje ograde galerije tkane su od stiliziranih organskih detalja koji svojim oblicima jasno nagovješćuju secesiju.
UMJETNIČKI PAVILJON
Maša Barišić & Jelena Malenica – Novi krajolik
Skulptura od metala koja „raste” kroz mjesec i polako prekriva stepenice na ulazu Umjetničkog paviljona, privremeno zatvorenog nakon potresa. Podsjetnik na elementarnu nepogodu pretvara se u vrt obrastao biljem; metalnim bršljanom, u simbol života i umjetnosti, koja i dalje živi i raste, čak i u nemogućim uvjetima. Baš kao i samonikla biljka.
Maša Barišić – Privremeno zatvoreno
Zbog potresa neke su od građevina u funkcijama muzeja ili umjetničkih galerija doživjele privremeno zatvaranje. Izgubivši mogućnost rada te građevine ostaju bez svoje funkcije, stoje kao podsjetnik na ranjeni grad i čekaju „oživljavanje”. Iako Umjetnički paviljon trenutačno ne može pozivati posjetitelje na obilazak izložbe, intervencijom umjetnice sam postaje umjetničko djelo i poziva građane da gledaju izvana. Svjetlost izbija kroz prozore i pulsira u ritmu srca koji imaju samo živuća bića, naglašavajući poetičnu ideju da građevine imaju svoj identitet i dušu.
GALERIJA KLOVIĆEVI DVORI & GALERIJA GRADEC
Boris Bare & Ivo Gašparić – Vani
Uokvirene slike velikih dimenzija, čiji su motivi inspirirani građom Galerije Klovićevi dvori, „izlaze” iz galerijskog prostora i postavljaju se na zapušteno pročelje Galerije Gradec, pretvarajući ga u zid za izlaganje umjetničkih djela. Predimenzionirane skulpture predstavljaju publiku koja je sastavni dio izložbe, dok slučajni ili namjerni prolaznici na licu mjesta postaju dijelom umjetničkog rada.