Najbolje od jugendstila
Zagrebački Muzej Marton, prvi hrvatski privatni muzej, koji plijeni pažnju bogatom kolekcijom umjetnina primijenjene umjetnosti uglavnom s područja Europe iz XVIII. i XIX. stoljeća, do 20. srpnja predstavlja remek-djela europske primijenjene umjetnosti iz razdoblja jugendstila.
Zagrebački Muzej Marton dugi niz godina predstavlja vrijedne umjetnine europske primijenjene umjetnosti, među kojima su najznačajnije kolekcije stakla, pribora za jelo, namještaja, satova i slika, a ovom prilikom izlaže do 20. srpnja zbirku iz razdoblja jugendstila.
Jugendstil, secesiju, jedan od najznačajnijih pravca za primijenjenu umjetnost, odlikuju iznimna dekorativnost, ornamentalnost, naglašena linearnost te biljni motivi. U tom su razdoblju diljem Europe ostvareni brojni vrhunski radovi u području primijenjenih umjetnosti – od predmeta svakodnevne uporabe izrađenih od porculana, stakla i srebra, do dizajna namještaja, interijera i arhitekture.
Izložbu koju predstavlja Muzej Marton, prvi hrvatski privatni muzej, danas smješten na zagrebačkom Gornjem gradu, čini iznimno vrijedna kolekcija remek-djela prikupljenih iz brojnih muzeja – Muzeja primijenjene umjetnosti iz Beča i Budimpešte, zagrebačkog Muzeja za umjetnost i obrt, a mogu se vidjeti i dosad neizlagana djela iz zagrebačkih privatnih kolekcija.
Osim svakodnevnih uporabnih predmeta kako običnih ljudi tako i nekadašnje aristokracije, izložba otkriva i jedno posebno intrigantno iznenađenje. Riječ je o dosad rijetko prezentiranim erotskim crtežima Roberta Auera (1873-1952), hrvatskog slikara secesije i moderne. U skladu sa stilskim odlikama secesije, erotika je na crtežima, njih 23, istovremeno pretjerana koliko i prikrivena.
Od ostalih remek-djela izdvajamo predmete iz radionice jednog od najznačajnijih pripadnika austrijskog secesijskog pokreta, arhitekta i dizajnera Josefa Hoffmana, a posjetitelji će vidjeti i jedan vrijedan Tiffanyjev servis.
Bit će to idealna prilika i za upoznavanje po mnogima najznačajnijih djela iz privatne kolekcije Muzeja Marton. Riječ je o doista vrijednoj kolekciji europskog porculana u kojem su zastupljene sve najvažnije njemačke, ruske, bečke i druge manufakture koje su djelovale u drugoj polovici XVIII. i prvoj polovici XIX. stoljeća.
Objavljeno: 02.05.2012