Tko dođe u Zagreb, njime je iskreno oduševljen

Dvoznamenkaste stope rasta posjetitelja grada pokazuju turističku atraktivnost Zagreba. Njegova uređenost, bogatstvo događanja i dinamične promjene svjedoče da turističke ambicije tu nisu stale. Gosti su – bez obzira na motive njihova dolaska – oduševljeni atmosferom grada, njegovim sadržajima i ponudom. O tome govori predsjednik Turističke zajednice grada Zagreba i zamjenik gradonačelnika Zagreba Ivo Jelušić.

Zagreb je poznat i priznat u europskim turističkim razmjerima kao grad koji gostima ima što ponuditi. Kulturno-povijesna jezgra Zagreba doista je zanimljiva, a kulturne ustanove, muzeji, galerije, kazališne predstave i koncerti također su na europskoj razini. Usudio bih se reći kako malo koji europski grad jednake veličine ima više sadržaja od Zagreba. Na koncu, i stara urbana arhitektura Zagreba je izuzetno lijepa. Tko god dođe u Zagreb, njime je iskreno oduševljen.
Zagreb je vrlo često domaćin velikih kongresnih skupova, koncerata ili sportskih manifestacija. Ocijenite sadašnju kongresnu ponudu i njezine perspektive.

U listopadu ove godine u Londonu smo dobili prestižnu nagradu za film o kongresnoj ponudi grada Zagreba. To nas je jako obradovalo prije svega zato što se radi o prestižnom priznanju ljudi iz struke koji prate kongresnu djelatnost u svijetu i u Europi. Razlog je našeg zadovoljstva i to što smo dobili priznanje za ponudu kongresnog turizma iako još uvijek nemamo veliki kongresni centar. Dobiti nagradu u takvim uvjetima i tako jakoj konkurenciji znači da smo doista jako dobri. Zagreb je i danas ozbiljno kongresno odredište, iako će izgradnja velikog kongresnog centra tu njegovu ulogu pojačati. U tom smislu istražujemo mogućnosti izgradnje kongresnog centra koji je potreban ukupnom gospodarstvu, pa i imidžu grada Zagreba. S obzirom na to da se radi o vrlo specifičnoj djelatnosti, i u gradu i u Turističkoj zajednici željeli bismo da se to što prije dogodi. No, takav je posao teško realizirati bez strateškog partnera. Ne vrijedi napraviti zgradu ako nemate potporu potrebnu kongresnoj djelatnosti, ako niste umreženi s organizacijama i asocijacijama koje to rade na svjetskoj razini. Kongresni turizam nije hit tema ovog desetljeća nego će sigurno i u narednim desetljećima u profitnom smislu biti najatraktivnija grana turizma.

Zagreb je u kreiranje turističke ponude krenuo pobjedničkim mentalitetom i s ambicioznim planovima. Koliko energije ulažete u taj posao i što planirate?

Ni u jednom poslu, pa tako ni u ovome, ništa ne treba prepustiti slučaju. I da pustimo da se turizam razvija slučajno, stihijski – on se ne bi ugasio. Ali naporima svih nas koji radimo u turizmu može se učiniti da se on brže razvija. Prema tome, kao i u svakom poslu tako i u ovome treba imati određene resurse i pretpostavke. Zagreb ih ima. Kulturno-povijesnom, gastronomskom i svakom drugom ponudom Zagreb može osvojiti goste. I dalje poduzimamo sve što je u našoj moći da on, zbog njegovih građana i zbog gostiju, bude što ljepši. Gosti nam priznaju da smo u tome uspješni.
Objavljeno: 01.12.2007