Tramvajska stanica iz 1935. godine

Nakon završene tromjesečne rekonstrukcije tramvajske stanice na Gupčevoj zvijezdi u sjevernom dijelu grada toj je stajanci i zaštićenom spomeniku zagrebačke graditeljske kulture XX. stoljeća ponovo vraćen izvorni izgled iz 1935. godine

Tramvajskoj stanici na Gupčevoj zvijezdi u sjevernom dijelu grada nakon tromjesečne obnove vraćen je izvorni izgled iz 1935. godine. Stanica predstavlja značajan spomenik zagrebačke graditeljske kulture XX. stoljeća, a obnovljena je prema arhivskoj dokumentaciji uz nadzor Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture. Rekonstruirana stanica, podignuta po nacrtu arhitekata Ivana Zemljaka i Zvonimira Kavurića prije 73 godine, ponovo je dobila originalno  ostakljenje, a popločena je i keramičkim pločicama usklađenim s njihovim izvornim izgledom. Usto joj je vraćena originalna telefonska kabina, koja je bila zamijenjena govornicom s pultom od pleksiglasa, čime je kao i mnogim intervencijama bio narušen izvorni prostorni koncept čitave građevine.  

Tramvajski promet u Zagrebu uveden je 1891. godine kada je putnicima bilo na raspolaganju deset zatvorenih i šest otvorenih kola, koji su vukli konji prugom izgrađenom u duljini osam kilometara. Premda je električni tramvaj u Zagrebu uveden tek 1910. godine snažan uspon Zagrebačkog električnog tramvaja koji ove godine obilježava 117. godišnjicu djelovanja započinje deset godina kasnije s dolasdkom inženjera Dragutina Mandla. Po njegovim nacrtima tada je započela izgradnja prvih domaćih tramvajskih kola, kojima se putnici prevoze od 1922. godine. Osim putničkih kola u ZET-u su po vlastitim nacrtima između 1923. i 1926. godine izgrađena i dvoja motorna kola za polijevanje ulica, a početkom navedenog razdoblja u tvornici Ganz izvedena je pregradnja zastarjelih motornih kola. Te su godine dotad žuti tramvaji prebojeni plavom bojom koja je i boja Zagreba.

Objavljeno: 02.07.2008