Uspomene na Zagreb iz XIX. stoljeća

Ako niste od onih koji će Zagreb razgledati uz pomoć karte i vodiča, tada najprije pođite u Muzej grada Zagreba te na izložbi “Uspomene na Zagreb – fotografije iz fotografskog albuma XIX. stoljeća” istražite grad kroz njegove nekadašnje vizure.

Zanima li vas kako je Zagreb izgledao u XIX. stoljeću? Kako je tekao njegov tadašnji svakodnevni život, koji su gospodarski čimbenici tada vladali te kako se grad urbanistički razvijao? Težnju za odgovorom utažite u Muzeju grada Zagreba, gdje je do 28. kolovoza otvorena vrijedna izložba “Uspomene na Zagreb – fotografije iz fotografskog albuma XIX. stoljeća”. To je jedan od najvrjednijih albuma muzejske Zbirke fotografija, razglednica i fotografskog pribora, a način na koji je prezentiran predstavlja pravi izazov za posjetitelje. Jer atraktivnost albuma ne krije se samo u odličnim fotografijama nego u čitavom spektru vrijednosti. Izložba ujedno predstavlja ranu percepciju fotografije kao medija u Zagrebu, visoku kvalitetu tih najranijih radova, a naravno dokumentarna je slika povijesti grada.

Izbor predstavljenih radova (iz ukupno devet albuma) pokriva razdoblje od 1864. do 1895. godine – od najstarijeg albuma fotografija Ludwiga Schwoisera do najmlađeg čije autorstvo potpisuje Ivan Standl, jedan od najaktivnijih zagrebačkih fotografa druge polovine XIX. stoljeća. Albumi, odnosno fotografije pokazuju povijesne građevine, urbanistički razvoj slijedom dviju regulatornih osnova, iz 1865. i 1887. godine, posljedice velikog potresa, novosagrađene objekte, gospodarsku djelatnost te život na gradskim trgovima i time pružaju širu sliku o razvoju grada i njegovim mijenama.
Na izložbi je pokazana i prva fotomonografija Hrvatske, a sve fotografije popraćene su tekstovima na hrvatskom i engleskom jeziku.


Obuhvati li vas prilikom razgledanja ove izložbe neka tiha sjeta, onda svakako pogledajte i drugu izložbu koja se istovremeno održava u Muzeju grada Zagreba i također ju je moguće vidjeti do 28. kolovoza. To je prva samostalna izložba fotografija Tihomira Stančeca pod nazivom “Tihi Maksimir”, koju čini šarolik opus relativno sličnih, a opet vrlo različitih fotografija. Autor je u Park Maksimir odlazio gotovo svaki dan tijekom svih godišnjih doba i na sebi svojstven način fotografski “zamrzavao” tihe, mirne i opuštene trenutke drugih posjetitelja. Na taj je način inače omiljeni zagrebački Park Maksimir učinio još omiljenijim, još boljim i privlačnijim mjestom za predah.
 

Objavljeno: 03.08.2011