Zagreb ima snažne kongresne adute

U kongresnoj se sezoni u Zagrebu u prosjeku svakoga dana uz mnoge manje te određen broj većih održava jedan skup veličine 200 do 300 sudionika. No, infrastruktura za meeting industriju sve je bolja pa dinamičnoj stvarnosti glavni grad Hrvatske dodaje još ambicioznije planove. O tome razgovaramo s Draženom Hocheckerom, direktorom Kongresnog ureda Zagreba.

Dražen HocheckerU kongresnoj se sezoni u Zagrebu u prosjeku svakoga dana uz mnoge manje te određen broj većih održava jedan skup veličine 200 do 300 sudionika. No, infrastruktura za meeting industriju sve je bolja pa dinamičnoj stvarnosti glavni grad Hrvatske dodaje još ambicioznije planove. O tome razgovaramo s Draženom Hocheckerom, direktorom Kongresnog ureda Zagreba.
 
“Zagreb je lijep grad koji u turističkom smislu, ali jednako tako i u kongresnoj ponudi ima što ponuditi. Dosta je novosti i u samoj kongresnoj infrastrukturi, koja postaje sve bogatija. Isto tako, sve je više zrakoplovnih linija koje povezuju Zagreb s drugim europskim odredištima. U prosincu 2008. godine otvara se i nova sportska dvorana Arena pogodna za održavanje plenarnih sastanaka, od kojih će jedan biti i Godišnja skupština Europske banke za obnovu i razvoj što će se 2010. godine održati u glavnom gradu Hrvatske.”

Značajan korak u predstavljanju Zagreba kao snažne kongresne destinacije je i zajednički nastup Europe na drugim tržištima. Konkurenti na europskom tržištu meeting industrije postaju tako saveznici…
“Da, pod zajedničkim, europskim krovom svaka će članica European Cities Marketinga moći zakupiti svoj poslovni prostor pa je realno očekivati da će se Zagreb, primjerice, naći u susjedstvu Beča ili Pariza kao kongresno mnogo jačih gradova. Ali svatko mora pokazati svoje komparativne prednosti i izboriti se za svoje mjesto. Posve sam siguran da ih glavni grad Hrvatske ima. Zagreb je, naime, s nešto manje od milijun stanovnika relativno malen grad u kojem se dvorane, kazališta, koncertne dvorane, galerije, shopping centri… nalaze na vrlo malom prostoru, veći dio čak u pješačkoj zoni. Uz to, naš je grad vrlo lijep, ima lijepe trgove i parkove, vrlo dobru gastronomsku ponudu…”

Istinske kvalitete nema bez stručnih kadrova.
“Imamo vrlo kvalitetne kadrove. U pravilu se radi o stručnim ljudima s bogatim iskustvom ili pak o mlađima koji uz njih stasaju pa vrhunskom školovanju pridružuju i praktično iskustvo. Sigurno imamo kadrove puno kvalitetnije od mnogih, usudio bih se reći i većine gradova u Europi. Uz naše kadrove isprofilirao se značajan broj kreativnih PCO timova koji odlično rade i za taj svoj rad primaju priznanja klijenata.”

Zagreb je sada s obzirom na autoceste moru bliži nego ikada. To sigurno znači i još bogatiju ponudu izleta i insentiva?
“Zagreb je danas, primjerice, samo sat i pol vožnje udaljen od Rijeke i Opatije, a da ne pričamo kako je zahvaljujući čestim zrakoplovnim vezama bliži nego ikada Splitu, Dubrovniku. Već potvrđeni trend two centers holiday može se primijeniti i na konferencije koje sada mogu biti u dvije destinacije. To je često vrlo atraktivno. Uz to, jednodnevni izleti u druga odredišta postaju sastavni dio kongresnih programa. Posljednje tri-četiri godine sve je snažniji trend jednodnevnih izleta u Zagreb gostiju koji su na odmoru na Kvarneru i obrnuto. Bilo je tako prije, a posebice će biti sada nakon što je u listopadu 2008. godine autocesta Zagreb-Rijeka potpuno izgrađena u punom profilu pa su dva grada udaljena tek nešto više od sata vožnje automobilom.”

Objavljeno: 04.12.2008